Na Uniwersytecie Oxfordzkim piszą o polskiej Szkole Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży Smart Club

W 2016 roku Departament Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Oxfordzkiego - Oxford Martin School we współpracy z firmą edukacyjną Pearson i fundacją innowacji Nesta rozpoczęli badania dotyczące kompetencji przyszłości, które będą pożądane przez przedsiębiorstwa, kierowników i ekspertów w dziedzinie edukacji. Rok później został opublikowany raport „Umiejętności przyszłości: zatrudnienie w 2030 roku”.

 

     

zdj. konferencja prasowa odnośnie publikacji artykułu, autor Agnieszka Grześków

Tymczasem w Polsce, w 2017 roku rozpoczęły się przygotowania nad stworzeniem szkoły, która miała uczyć dzieci i młodzież praktycznej wiedzy i umiejętności, dzięki którym poradzą sobie bardzo dobrze w dorosłym życiu i sprostają wymaganiom, które przyniesie przyszłość. To był początek Smart Clubu Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży, założonej przez trenerkę biznesu, doradcę Agnieszkę Kubicką – Błońską. Innowacyjny projekt edukacyjny wystartował w 2018 roku. Smart Club jest jedyną tego typu szkołą w Polsce, w której dzieci i młodzież rozwijają skrzydła i zdobywają niezbędne umiejętności do osiągnięcia spełnienia i sukcesu w życiu, łączącą praktyczne umiejętności z rozwoju osobistego, społecznego i finansowego. „Smart Club nie tylko wspomaga rozwój niezbędnych umiejętności i kompetencji przyszłości, ale także inspiruje, motywuje i pomaga w budowaniu solidnych fundamentów do osiągnięcia sukcesu i spełnienia w życiu.” – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska.

Podstawą do pracy nad programem szkoły stał się opublikowany, wspomniany raport Oxford Martin School. „Chcieliśmy połączyć finanse z umiejętnościami miękkimi, ale przede wszystkim zapewnić młodym pokoleniom edukację, która będzie przydatna, rzetelna i inspirująca. Jak teraz widzimy po dzieciach kończących szkołę po trzech latach nauki w Smart Clubie, jesteśmy naprawdę dumni, że udało im się tak wiele wynieść z naszej szkoły – postrzegamy je jako bardziej odważne, otwarte, komunikatywne, pewne siebie i ciekawe życia” – mówi Jagoda Bartlińska, koordynatorka ds. edukacji i trenerka w Smart Clubie.

Po pięciu latach edukacyjnych działań, na Smart Club zwrócili uwagę przedstawiciele Departamentu Wydziału Społecznego Uniwersytetu Oxfordzkiego – Oxford Martin School. Skontaktowali się z założycielką Smart Clubu, by dowiedzieć się, jak rozwija się szkoła, której program jest oparty na przeprowadzonych przez nich badaniach. Uznali, że historia polskiej Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży jest dla nich wspaniałym przykładem połączenia ich badawczej pracy, z realnym wpływem na życie młodych pokoleń, i postanowili o niej napisać.  

„Naprawdę satysfakcjonujące jest widzieć, jak nasze badania są wprowadzane w życie, aby pomoc przygotować młodych ludzi na wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą przyszłość. Innowacyjny program edukacyjny Smart Club, inspirowany naszymi wynikami z pewnością może być szansą na wyposażenie uczniów w kluczowe umiejętności i nastawienie, które będą im potrzebne, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie” – komentuje w artykule Michael Osborne, profesor uczenia maszynowego, dyrektor programu Oxford Martin Programme on the Future of Work  i współautor raportu.

„Jest nam niezmiernie miło, że Departament Wydziału Społecznego Uniwersytetu Oksfordzkiego – jednego z najlepszych uniwersytetów na świecie, docenił nasze działania. Cieszy mnie także niezwykły klimat rozmów z przedstawicielami Oxford Martin School - pełen uznania i szacunku dla naszych działań edukacyjnych, a także zrozumienia, jak wartościową pracę wykonujemy” – dodaje Agnieszka Kubicka – Błońska.

Zapraszamy do przeczytania artykułu na stronie Oxford Martin School:https://www.oxfordmartin.ox.ac.uk/news/oxford-martin-skills-report-shapes-polish-youth-school/?fbclid=IwAR3zOiPx-000GILCaP9-HMmyNkBzz0oJsgM8REXJZKvAuuO0KwtcAJh3s7w

Prezentujemy go także tutaj w przetłumaczonej wersji:

Artykuł:

Raport Oxford Martin School kształtuje polską szkołę młodzieżową

W 2016 roku Oxford Martin School we współpracy z firmą edukacyjną Pearson oraz fundacją innowacji Nesta przedstawił raport, który zaoferował zupełnie nowe spojrzenie i zaprezentował dowody na temat umiejętności i kompetencji, które będą wymagane od przedsiębiorstw, kierowników i ekspertów edukacyjnych w 2030 roku.

Opublikowany rok później raport "Umiejętności przyszłości: Zatrudnienie w 2030 roku" zyskał ogólnoświatowy zasięg i ostatecznie trafił do szkoły przedsiębiorczości dzieci i młodzieży w Polsce.

Po raz pierwszy badacze połączyli ludzką wiedzę z uczeniem maszynowym (podzbiorem sztucznej inteligencji (AI), aby wyprodukować zrównoważony obraz przyszłych trendów zatrudnienia.

Wśród kluczowych wniosków raport przewidywał, że jeden na pięciu pracowników pracuje w zawodzie, który ma wysokie prawdopodobieństwo zaniku, jednocześnie wskazując, że silne umiejętności społeczne będą kluczem do sukcesu, ponieważ popyt na typowo ludzkie umiejętności wzrasta.

Te wyniki badań stały się rdzeniem dla stworzenia  Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży Smart Club w Kaliszu, innowacyjnej i rozwojowej szkoły dla dzieci i młodzieży. Założona w 2018 roku przez konsultanta ds. zarządzania zespołem i trenera biznesu Agnieszkę Kubicką-Błońską, szkoła oferuje edukację łączącą praktyczne umiejętności z rozwoju osobistego, społecznego i finansowego.

Podczas opracowywania programu edukacyjnego zespół natrafił na raport o umiejętnościach przyszłości i zdecydował się użyć go jako swojej podstawy programowej.

Agnieszka Kubicka-Błońska powiedziała: "Raport był bardzo inspirujący, przydatny i poprowadził nas przez proces tworzenia programu. Integracja wyników raportu z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą pozwoliła naszym wykwalifikowanym pedagogom opracować innowacyjny zestaw działań i narzędzi, które przygotowują uczniów na wyzwania, jakie przyniesie życie. Uczestnicząc w naszych zajęciach, zyskują pewność siebie, uczą się, jak spełniać marzenia, budować relacje, rozumieć wartość pieniądza i jak mądrze go używać. Kształtujemy przedsiębiorcze nastawienie, poszerzamy horyzonty uczestników, uczymy sztuki współpracy i oferujemy wiele interesujących projektów."

Michael Osborne, profesor uczenia maszynowego, dyrektor programu Oxford Martin Programme on the Future of Work i współautor raportu, powiedział: "Naprawdę satysfakcjonujące jest widzieć, jak nasze badania są wprowadzane w życie, aby pomóc przygotować młodych ludzi na wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą przyszłość. Innowacyjny program edukacyjny Smart Club, inspirowany naszymi wynikami, z pewnością daje szansę na wyposażenie uczniów w kluczowe umiejętności i nastawienie, które będą im potrzebne, aby odnieść sukces w szybko zmieniającym się świecie."

Oxford Martin School nieustannie dąży do dostarczania multidyscyplinarnych, skoncentrowanych na rozwiązaniach badań, które mają realny wpływ na świat i jesteśmy dumni z naszej roli w rozwoju programu edukacyjnego Smart Club, który pielęgnuje i kształtuje młode umysły w Polsce.

 

 

Nasi partnerzy
Logo 1
Logo 2
Logo 3
Logo 4
Logo 5