I Targi Smart Biznes

Zapraszamy do obejrzenia filmu z I Targów Smart Biznes!

 

 

 

Firmy stworzone przez 10 grup dziecięcych i młodzieżowych – od nazwy, logo, ulotek, po produkty, foldery usługowe – to właśnie je mogliśmy podziwiać podczas I Targów Smart Biznes zorganizowanych przez Smart Club Szkołę Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży. To innowacyjny na skalę ogólnopolską projekt praktycznego kształcenia dzieci i młodzieży. Wydarzenie odbyło się w sobotę w Kaliskim Inkubatorze Przedsiębiorczości.

 

Dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16-tego roku życia tworzyła firmy w grupach około 6 – osobowych na warsztatach biznesowych organizowanych w ramach zajęć Smart Clubu. W pracach, szczególnie młodszym grupom pomagali trenerzy, ale sporą część zadań wykonywali samodzielnie.

 

-Te warsztaty i same targi to cenne doświadczenie dla naszych uczniów bez względu na to czy założą w przyszłości firmę czy zdecydują się na inną drogę zawodową. Podczas realizacji tego projektu uczyli się rzeczy, które są potrzebne każdemu człowiekowi – umiejętności współpracy, korzystania ze swoich mocnych stron, planowania i koordynowania działań, kreatywności, prezentacji i co najważniejsze – konsekwencji i brania odpowiedzialności za realizację wyznaczonego celu. To jest ideą Smart Clubu, by uczyć dzieci i młodzież tego, co będzie im potrzebne do budowania spełnionego, dobrego życia, co przygotuje ich do dorosłości – mówi założycielka Smart Clubu Agnieszka Kubicka – Błońska – Dzieci i młodzież zaangażowały się bardzo w proces tworzenia swoich firm. Przeżywały każdy etap od produkcji po przygotowywania stoisk targowych, tworzenia ulotek. Każdy z nich odnalazł się w obszarze spójnym z jego mocnymi stronami. Dla nich to niezwykła przygoda, w czasie której rozwijają kompetencje przyszłości, o których badania mówią, że będą decydowały o umiejętności radzenia sobie na rynku pracy i w życiu, kiedy dzieci i młodzież wkroczą w dorosłe życie - dodaje.

 

Podczas I Targów Smart Biznes dzieci i młodzież prezentowały swoje firmy na stoiskach, a następnie na scenie. W sumie na Targach zaprezentowano 10 biznesów. Najmłodsza grupa 5-6 latków stworzyła firmę produkującą zdrowe słodycze. Odwiedzający mogli skosztować ich wyrobów na stoisku. Grupy 7 – 9 w klimacie eko wykorzystały recyklingowe rzeczy do stworzenia biżuterii i zabawek dla dzieci. Grupy 10-12 przygotowały firmę usługową z ofertą skierowaną do starszych osób oraz do właścicieli psów i kotów. Powstały też firmy produkujące grę rozwijającą przedsiębiorczość i gadżety decoupage. Najstarsze grupy stworzyły kolejno karty do gry uczące przedsiębiorczości, firmę oferującą pakiet usług rozwojowych oraz eko kosmetyki.

- Byliśmy pod wrażeniem pomysłów, wymyślanych haseł, grafik w starszych grupach i kreatywności - mówi Agnieszka Kubicka – Błońska.

Targi Smart Biznes będą cykliczną imprezą organizowaną na zakończenie Smart Club Szkoły Przedsiębiorczości dla Dzieci i Młodzieży. -Chcemy pokazywać młodych, przedsiębiorczych ludzi, ale przede wszystkim im dawać okazję do ćwiczenia prezentacji tego, co stworzyli. Praktyka przede wszystkim” - dodaje Agnieszka Kubicka – Błońska.

 

Dziękujemy pięknie naszym głównym Sponsorom: Samorządowi Województwa Wielkopolskiego, Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu, Firmie - Armatura Kozłowski, Centrum Rolnicze AVENA oraz Baster za wsparcie nas w organizacji tak ważnego dla nas i naszych Uczniów wydarzenia - I Targów Smart Biznes. Wspólnie rozwijamy przedsiębiorczą postawę najmłodszych!